פני בנט לשלום: "מנהל המחוז החרדי מחויב לקו ולמצפן שלנו"

המטרה שלנו היא לתת לילדים את הכלים, האפשרות, לבחור ולקבל לימודים מקצועיים ברמה טובה. הרי יש הרבה שרוצים זאת, אנחנו עושים את זה בלימודי מתמטיקה נניח, בתגבורים, אנחנו מביאים את הכלים לאפשרות בחירה
ישראל פריי 4 Comment on פני בנט לשלום: "מנהל המחוז החרדי מחויב לקו ולמצפן שלנו"

נפתלי בנט ל'קול חי': "ילדי החרדים חשובים ויקרים ללבי" • "ביקרתי אתמול בבית ספר חרדי באופקים, כל התלמידים קמו, יש הרבה מה ללמוד" • על איומי נסראללה: "הוא זה שבבונקר ואנחנו חופשיים בארצנו" • וגם, חשיפה קסומה ליהדות המזרח

נפתלי בנט
המטרה שלנו היא לתת לילדים את הכלים, האפשרות, לבחור ולקבל לימודים מקצועיים ברמה טובה. הרי יש הרבה שרוצים זאת, אנחנו עושים את זה בלימודי מתמטיקה נניח, בתגבורים, אנחנו מביאים את הכלים לאפשרות בחירה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאיומי חסן נסראללה, דרך היסטורית יהודי צפון אפריקה ועד מנהל המחוז החרדי החדש: שר החינוך ויו"ר ה"בית היהודי" נפתלי בנט העניק הבוקר ראיון נרחב למוטי לביא ב"מהדורה המרכזית", ובו התייחס בהרחבה ובפתיחות למגוון סוגיות.

מה דעתך על איומי נסראללה לפגוע במכלי האמוניה במפרץ חיפה?

למדינת ישראל יש איומים רבים מכל גבולותיה. אנחנו עושים הכל בכדי להתמודד אתם. מי שאמון על שמירת מתקנים כמו אלו במפרץ חיפה – וזה לא המקום היחיד שצריך להגן עליו, תפעיל את הדמיון – זה משרד הביטחון שכל הזמן עמל לתת מענה לאיומים. אני רק מזכיר לנסראללה: מי שיושב כבר שנים בבונקר מתחת לאדמה ומתחבא – זה הוא. אנחנו הולכים בטוח בארצנו, לא אנחנו צריכים להתחבאות.

בתקופה האחרונה נהפכת ליקיר החרדים. שיתופי פעולה, ביקורים, ידידות עם הנציגים, איך כל זה מרגיש?

כמו שלא הייתי באבל כשהיו דברים אחרים, כך אני לא מתרגש כעת… לא צריכים להגיע לקיצוניות, דרך האמצע של הרמב"ם היא הנכונה. ילדי המשפחות החרדיות הם ילדיי. הם חשובים לי וקרובים ללבי, כשנכנסתי לתפקיד אמרתי כי אני מתכוון להכניס רוח חדשה, העליהום וההתנפלות על ציבור כה חשוב ונפלא – לא ראויים ומשיגים את התוצאה ההפוכה.

תפיסת העולם שלך שונה, אתה כן בעד לימודים שיעניקו כלים לחיים: בסופו של דבר אתה לא מממש את המדיניות שלך ואת הדברים בהם אתה מאמין?!

המטרה שלנו היא לתת לילדים את הכלים, האפשרות, לבחור ולקבל לימודים מקצועיים ברמה טובה. הרי יש הרבה שרוצים זאת, אנחנו עושים את זה בלימודי מתמטיקה נניח, בתגבורים, אנחנו מביאים את הכלים לאפשרות בחירה. מה שאנחנו עושים עת הוא הדבר הנכון ביותר. אם הדברים יעשו בשיתוף הנציגים החרדיים, מתוך הידברות ובחירה – יהיו לנו הצלחות גדולות.

הבאתי איתי למשרד רוח חדשה, ומיד כשנכנסתי הוריתי להגיע להסכמות ולשיתוף פעולה עם החרדים. אנחנו עושים את זה יום יום. רק אתמול הייתי בבית ספר חרדי באופקים. מיניתי מנהל מחוז חרדי חדש שמחויב כל כולו לקו ולמצפן שלנו, ולמדיניות שאנחנו מתווים.

יהיו הרבה שיאמרו: מה הרפיסות הזאת של החינוך החרדי בפני בנט, החינוך הכללי הוא כזה טוב שאנחנו צריכים לקבל ממנו וללמוד אותו?

איזו רפיסות, חלילה! יש מה ללמוד ולקחת דברים טובים מכל אחד. הנה, בביקור שלי אתמול, איך שנכנסתי לכיתה כל הילדים נעמדים בדרך ארץ. הכבוד לנורה ולמורה, גמילות החסדים והערבות ההדדית אלו דברים שאנחנו צריכים ללמוד מהחרדים, לאחרים גם יש דברים טובים, אנחנו צריכים לקחת את הטוב מכל המקומות, ולייצר מהם מערכת חינוך טובה עבור כולנו.

אחד מתיקוני העוול ההיסטוריים שהבאנו, הוא הכנסה לחומרי הלימוד של היסטוריית יהדות המזרח. כשנכנסתי למשרד התברר לי כי סיפרו לנו חצי סיפור. מעולם לא למדנו על המעברות, על הרב משאש, על הפוגרומים והגירושים במדינות צפון אפריקה וארצות ערב. כשנחשפתי לכל אלו – הייתי מוקסם. חבל שלא למדנו את זה עד היום, אנחנו נתקן את זה.

יום טוב לך "מגן החרדים" החדש נפתלי בנט!

(צוחק) הצלחה לכל בית ישראל. יום נפלא.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    בס"ד

    המראיין לא שאל את השאלות הנוקבות שהמאזינים אף פעם לא זכו לקבל עליהם תשובות מבנט
    למה מוסדות המוכש"ר החרדיים שלומדים את כל המקצועות הנדרשים מקבלים תקצוב 30% לעומת תקצוב 100% שמקבלים מוסדות ערבים נוצרים (מהם יוצאים לא מעט דברי הסתה)???
    למה במקום זה צריכים החרדים להתמודד עם נהלים דרקוניים שמערערים את זכות קיומם, כמו נוהל רישוי,נוהל אתנות פיננסית ועוד נהלים עם קריטריונים מחפירים שבהם נדרשים המוסדות החרדיים להוציא הוצאות הרבה יותר ממה שהם מתוקצבים ואחרי זה עוד להוכיח איתנות פיננסית! זה הרי ממש מיטת סדום!
    האם זה הרוח החדשה שעליה מדבר בנט?

  2. 3

    מדובר בראיון רופס של מראיין חנפן
    כך מראיינים את מי שפוגע כל כך בחינוך החרדי?????????????????????????????????????????

  3. 2

    מאחורי הקלעים של הביקור בבית ספר החרדי השאפו הוא לראש העיר איציק דנינו.
    בנט הודיע כשנשלח הלו"ז שלבית ספר החרדי אין זמן . מיד הודיע לו איציק דנינו אם אין זמן לחרדי אין זמן לביקור אל תבוא. לאחר כמה ימים הודיע בנט שיגיע גם לחרדי

  4. 1

    הנה נחשפה השיטה של המכרזים, בלי לשים לב הוא אמר מיניתי מנהל מחוז חרדי חדש, לפני כן הוא אמר שלא הוא ממנה אלא ועדה, רואים שהכל מכור מראש???????